Friday, November 3, 2017

Teme de licență la Informatică teoretică

Teme de licență la Informatică teoretică includ listele de teme de la facultățile cu profil mate-info din universitățile de la noi.
Prin anul 2007 o lucrare de licență a fost Stabilitatea dinamica aplicata în mecanica.


Temele de la licență pentru anul 2017 la facultatea de Matematică-Informatică de la Universitatea Transilvania sunt:Automatizarea fluxurilor informaţionale ale unei locuinţe. O
soluţie OCP folosind tehnologii free&open.
-Sistem soft pentru asistarea învăţării unui limbaj de
programare.
-Tutorial Netbeans pentru realizarea aplicaţilor cu baze de
date.
-Identificarea si eliminarea codului neutilizat in proiecte C/C++
- Gasire rute optime intr-un oras folosind transportul in comun
- Gasire rute optime intr-un stat folosind transportul in comun
- Aplicatii mobile de socializare cu localizare de evenimente, poze, rute etc. pe Google Maps
- Site-uri web de socializare cu localizare de evenimente, poze, rute etc. folosind Google Maps
- Jocuri pe device-uri mobile
- Jocuri desktop in retea
- Soft de proiectare, amenajare (mobila, case etc.)
- Aplicatii mobile legate vreme (diversi parametri:temperatura, umiditate, vant, presiune, precipitatii etc.)
- Site-uri web legate de vreme (diversi parametri:temperatura, umiditate, vant, presiune, precipitatii etc.)
- Aplicatie pentru gestionarea proiectelor software
- Tehnici de IA in jocuri
- Aplicatie web pentru tichete de suport tehnic
- Aplicatie web pentru realizarea de diagrame (Visio online)
- Detectarea valorilor outlier
- Site web pentru promovari de evenimente
- Tehnici de regasire a fisierelor audio
- Regasirea de fisiere imagine pe baza de continut
- Regasirea de fisiere audio pe baza de continut
- Realizarea unui blog utilizând PHP/HTML5+CSS3/Bootstrap
- e-Busines utilizând PHP/HTML5+CSS3+Javascript/BootstrapRealizarea unui blog utilizând PHP/HTML5+CSS3/Bootstrap
- e-Busines utilizând PHP/HTML5+CSS3+Javascript/Bootstrap
- Teste online utilizând PHP/HTML5+CSS3/Bootstrap
- Realizarea unui joc utilizand
- HTML5+CSS3+Javascript+Canvas+Boostrap/Greenfoot
- Proiectarea, realizarea si implementarea unui site pentru o firmă (de turism, imobiliară, auto, gradinita, scoala, medical, ...) utilizând PHP/HTML5+CSS3/Bootstrap/AngularJS
10. Aplicatii de modelare utilizând Python/ Processing
- Aplicatii pentru telefonie mobila utilizand Processing
- Realizarea unei lumi virtuale cu VRML2 / Greenfoot
- Tehnologi Web in realizarea unui site (scoala si munte, pisicute si caini, gradinita, teste/cursuri online , in domeniul medical......)
- Aplicati Web utilizand Java
- Aplcatii Android
- FriendlyDoors – sistem informatic pentru monitorizarea şi controlul accesului în sălile unei clădiri
- Internetul lucrurilor – de la lumea reală la dezvoltarea aplicaţiilor pentru IoT
- Suportul limbajului de programare Python pentru dezvoltarea aplicaţiilor distribuite
- Suportul limbajului de programare Python pentru dezvoltarea aplicaţiilor IoT
- Abordarea comparativă a soluțiilor IoT dezvoltate cu diferite medii de programare
- De la Operation Research la Data Analytics prin Business Decision
- Completarea funcționalității sistemului informatic al Universității Transilvania din Brașov pentru evaluarea activității didactice de către studenți
- Proiecte dezvoltate în parteneriat cu mediul economic
- Recunoașterea și clasificarea monedelor și bancnotelor în imagini digitale.
- Aplicație de bio-securitate pentru telefoane mobile utilizând procesarea de imagini și inteligenta artificială.
- Identificarea automata a concurentilor la competitii sportive în seturi de imagini digitale.
- Segmentarea imaginilor pe bază de textură și culoare
- Realizarea unei aplicații educaționale pentru învățarea algoritmilor principali și a structurilor de date.
- Detectarea ochilor închiși pentru siguranța în trafic.
- Aplicaţii mobile folosind platformele Android, Windows sau iOS
2. Automatizarea locuinţelor şi a altor aspecte ale vieţii oamenilor folosind tehnologii legate de lumea IoT (Internet of Things)
- Proiectarea şi implementarea eficientă a sistemelor software folosind platformele Java şi C#
- Big Data: Interogarea eficientă folosind Elasticsearch; stocarea şi procesarea distribuită folosind Apache Hadoop
- Simularea fenomenelor meteorologice cu OpenGL: nori, soare, ploaie, ceaţă, etc. Aplicaţii OpenGL ES pentru dispozitive mobile Android
- Aplicaţii bazate pe localizarea dispozitivelor mobile
- Optimizarea procesului de căutare a cuvintelor cheie în bazele de date mari, printr-o abordare programatică orientată pe obiecte
- Detectarea semnelor de circulaţie, din fişierele de tip imagine, sau a altor artefacte utile pentru activitatea cotidiană a oamenilor folosind OpenCV sau alte librării / abordări similare
- Eficientizarea procesului de modelare şi de implementare a sistemelor soft folosind modele de dezvoltare adecvate din lumea Ingineriei Sistemelor Software
- Modelarea şi implementarea aplicaţiilor capabile să lucreze cu reţeaua, pentru terminalele mobile
- Asigurarea proactivă a securităţii calculatoarelor şi a reţelelor de calculatoare în contextul Linux sau Windows (cu sau fără Active Directory)
- Studiu critic şi comparativ-aplicat referitor la iOS SDK şi Android
- Separarea surselor de semnal (sunete) folosind analiza componentelor. Se va folosi Independent Component Analysis pentru separarea surselor de semnal cu distributii non-gaussiene. Problema clasica se numeste Blind Source Separation (BSS) si consta in identificarea discursurilor individuale a mai multi indivizi care vorbesc intr-o camera aglomerata. Se va face uz de tehnica PCA, respectiv KPCA, iar criteriul de independenta este bazat pe masurarea entropiei.
- Etichetare automata a email-urilor prin clustering. Realizarea etichetarii automate a email-urilor, pentru un dataset dat. Se va porni cu pre-procesarea lor folosind metrici TF-IDF, eliminarea celor mai comune item-uri, continuind cu implementarea algoritmilor de clustering (kmeans,hierarchical clustering, dendograms), alegerea parametrilor si evaluarea rezultatelor obtinute.
- Detectia atacurilor cibernetice intr-o retea de calculatoare prin analiza traficului (logurilor). Problema presupune 
implementarea unui algoritm de detectie a anomaliilor, pentru un dataset dat, folosind serii de timp. Metodele folosite sunt din gama SVM, ARIMA, filtre Kalman. Se va face evaluarea rezultatelor gasite, din punct de vedere al performantelor de discriminare.
- Clasificare folosind random forests folosind Hadoop. Pentru un dataset dat, tema presupune implementarea unor paduri de arbori de decizie, pentru clasificarea multi-clasa. Se doreste ca algoritmul sa aiba o buna scalabilitate. Se va evalua implementarea atat din punct de vedere al performantelor de timp – evaluarea scalabilitatii, cat si a performantelor de clasificare - confusion matrix, curbe RoC.
- Recomandare de item-uri (ML traditional, clasificare, predictie)
- Convolutional neural networks
- Clasificare cu LAD (Logical Analysis of Data)
- eShop Recommender (Hadoop)
- OCR on location indicators
- Deep learning aplicat (tensorflow, theano, keras)
- Random Terrain Generation
- Motor grafic 3D
- Jocuri matriciale (implementari C++, aplicatie client server)
- Componente controlat prin Bluetooth, realizate pe platforma Arduino
- Aplicatii cu tehnologia HoloLens
- Game Engine 2D (SDL, C++, Python.
Frecvențele de apariție a unor cuvinte cheie sunt:
aplicații ..................................15
date..........................................9
mobile.......................................8
web............................................7
implementare............................7
html...........................................7
css ............................................7
php.............................................6
software....................................6
site.............................................5
android .....................................4
sistem .......................................3
online .......................................3
clustering .................................3
Faptul că temele au o foarte mare diversitate de cuvinte cheie din moment ce multe dintre ele au frecvența egală cu unu denotă preocuparea celor care le-au propus să ofere tinerilor viitori absolvenți cu diplomă posibilitatea de a alege subiecte care li se potrivesc cât mai bine. Faptul că apare cuvântul aplicații sau derivate ale sale într-o pondere ceva mai mare denotă dorința coordonatorilor de lucrări de licență de a-i pune pe autorii de lucrări să verifice practic toate soluțiile propuse, lucru pe care îl găsesc foarte bun, nerămânând cantonați doar în zona teoretică, de prezentare soluții și de demonstrații. Chiar cuvântul implementare vine să arate că autorii trebuie să meargă mai departe cu produsele și soluțiile realizate, adică să le implementeze.





(03 noiembrie 2017)

No comments:

Post a Comment