Sunday, November 5, 2017

Olimpiadele de informatică

Dintotdeauna participările elevilor români la olimpiadele internaționale de informatică au fost prilejuri de mândrie națională. Uneori s-a exagerat, mai ales când se afla că un hacker celebru spunea că a fost olimpic mioritic de informatică. Am văzut românași că făceau un titlu de glorie că noi avem tineri valoroși care au spart baze de date de la NASA sau PENTAGON de parcă hoții deștepți nu tot hoți ordinari sunt. Am detestat toate aceste abordări care evidsențiau că respecivii  nu depășiseră stadiu de idioți care avuseseră momentele lor de glorie, după care bezna s-a lăsat ireversibil peste mintyea lor.
Eu am avut un fost student și aici mă refer la Sorin TUDOR care știa să pregătească olimpic valoroși, dar mai erau și profesori de la Universitatea București care lucrau asiduu cu echipe de elvi, pregătindu-i pentru marile confruntări de unde se întorceau încărcați de glorie.
Au apărut și culegeri de probleme precum:
Carmen POPESCU - INFORMATICĂ, culegere de probleme pentru clasele IX-XI, Editura L&S INFOMAT, București, 224 pg.
Ioan TOMESCU - Olimpiade internaţionale : 1990-1994 : Matematică, Fizică, Chimie, Informatică, Editura Scorpion 7, Bucureşti, 1995.
Îmi amintesc că niște colegi de catedră aveau preocupări la o disciplină în a prezenta probleme de la olimpiadele de informatică și aici mă refer la Daniel LUCA și Ioan ODĂGESCU.


(05 noiembrie 2017)

No comments:

Post a Comment