Sunday, November 5, 2017

Centrul de calcul CINOR

CINOR este un acronim de la Centrul de INformatica si ORganizare. Am multe de spus despre acest centru de calcul de pe Luterană 11 București căci l-am vizitat de mai multe ori de-a lungul anilor. Știu că acolo au fost preocupări intense de a se scrie programe de înaltă calitate, mai ales prin:
- rafinare de proceduri;
- cunoașterea a ceea ce există;
- stiul de programare eficient;
- reutilizare obligatorie;
- analiza pe text sursă.
Despre istoricul CINOR există un material semnificativ. 
La CINOR s-a scris și se scrie software, căci așa i-a stat bine și îi stă bine unei unități de informatică puternică din București. Printre produsele software prorpii enumăr:
Cincada - aplicatie pentru cadastru
Artere - aplicatie pentru managementul strazilor
Ecofin - aplicatie economico-financiara
Jurist-PC - baza de date cu legislatia Romaniei;
Moara - aplicatie pentru managementul unitatilor de panificatie.
produsul Jurist în varianta de dinainte de a fi rulat pe calculatoare personale era o întâmplare căci baza de date a fost șterpelită pe principiul coy-paste de către un salariat nemernic și vândută la drumul mare. Știu că procesul a trenat ani și ani dar rezultatul nu-l cunosc, dar presupun că nu a fost încurajator pentru CINOR și descurajator pentru hoț, căci vremurile nu erau acelea în care să fi apărut legea drepturilor de autor și nici BSA nu acționa viguros pe meleagurile noastre cele mioritice.
Într-un timp a fost director la CINOR fostul meu student pe care l-am condus și la diplomă, Jean MUSCALU, despre ale crăror calități am numai cuvinte de laudă și am certitudinea că acolo a făcut trebă bună. Am fost de multe ori la CINOR când am coordonat practica studenților informaticieni de la Facultatea de Cibernetică acolo. Știu și o întâmplare hazlie cu un director care își dorea ca ciripitorii lui când au ceva să-l anunțe, să intre și să zică:
- Vai ce miroase a parfum!
Ajunsese ca pe holuri toată lumea pe când trecea acel nefericit de director să șușotească:
- Vai ce miroase a parfum!
Însemna că nimeni dintre salariații de acolo nu plusaseră la ceea ce insul acela dorea să se întâmple și să aibă el rețeaua lui ca să domine pe principiul divide et impera.
CINOR este unul dintre puținele centre de calcul care și-au păstrat specificul și au supraviețuit unor transformări vulcanice numite etapele de adaptare la ceințele economiei de piață.
(05 noiembrie 2017)

No comments:

Post a Comment