Sunday, November 5, 2017

Centrul de calcul al Uzinelor Dacia

Centrul de calcul al Uzinelor Dacia era localizat tot la Mioveni, unde este amplasată și Uzina constructoare de mașini Dacia. Acolo am fost o singură dată, pe când coordonam practica studenților. Am mai poposit la Mioveni, dar cu prieteni care doreau să-și cumpere o mașină Dacia. Eu nu eram interesat căci aveam un ARO 244D.
Am două întâmplări legate de doi foști studenți de-ai mei care lucrau la acel centru de calcul.
Prima este legată de un fost student care detesta programarea din toți rărunchii lui. La un proiect am lucrat împreună și el s-a ambiționat, reușind să ia o notă foarte mare, deși el dorea să facă în timpul liber dansuri populare. A învățat să facă și programare foarte bine și dansuri. El lucra la Centrul de Calcul de la Uzinele de la Colobași.
O altă întâmplare este legată de un alt fost student de-al meu, un tânăr care acum este profesor universitar undeva în centrul țării, care lucra și el tot la centrul de calcul de la Colibași. Mi-a povestit prin 1988 cla un subsistem informatic de managementul calității producției și era într-un stadiu foarte avansat. Mi-a vorbit despre tipuri de defecte, despre garanții pe produse și totul se făcea pe un calculator FELIX C-256 și cu cartele perforate.
Când voi găsi și alte elemente despre acel centru de calcul le voi scrie, că sunt piteștean și am cu ce mă mândri și eu cât de cât din patriotism local.




(05 noiembrie 2017)

No comments:

Post a Comment